V dnešnom dynamickom svete je čoraz viac organizácií, ktoré zisťujú, že nedokážu dostatočne pružne reagovať na meniace sa prostredie, a ktoré zároveň cítia, že nedokážu dostatočne využívať potenciál kľúčových ľudí. Jednou z častých príčin je nesúlad medzi nastavením organizácie a vnútorným nastavením jednotlivcov, ktorí v organizácii pracujú. Práve tento nesúlad spôsobuje neproduktívny rozpor, ktorý zabraňuje naplno využiť ľudský potenciál v prospech organizácie.
Súlad medzi jedinečným prostredím organizácie, jej víziou, stratégiou a hodnotami, a individuálnym mixom kompetencií, znalostí, skúseností a osobitou mentálnou mapou lídra či manažéra je zárukou úspechu organizácie ako celku. Medzinárodná poradenská spoločnosť Amrop sa dlhodobo a cielene zaoberá hľadaním rezerv a riešením nedostatkov vo fungovaní manažérskych tímov. Jej cieľom je klientom ponúknuť fungujúce a na mieru šité riešenie, ktoré zohľadňuje ich unikátnu situáciu, pozíciu na trhu, strategické ciele a hodnoty s maximálnym využitím vlastného ľudského potenciálu. Nástrojom na dosiahnutie tohto cieľa je Context Driven Leadership Assessment (CDLA).
Čo je ambíciou CDLA?
Ambíciou CDLA je v prvom rade odpovedať na otázku, do akej miery je konkrétny manažér s jedinečným súborom skúseností a znalostí, úrovňou rozvinutosti kompetencií, predpokladmi, talentom, osobnostným nastavením a špecifickým typom myslenia v súlade s celkovým vnútorným prostredím a potrebami organizácie, pre ktorú pracuje či mieni pracovať, s ohľadom na jej ciele a strategické zámery, a očakávaniami kladenými na konkrétne pracovné miesto. V ďalšom slede CDLA pomáha identifikovať priestor pre možný posun v procese zbližovania dvoch kľúčových prostredí, t. j. korporátneho a individuálneho, a navrhnúť metódy a postupy na dosiahnutie želaného stavu.
CDLA je riešenie, vďaka ktorému možno zabezpečiť dlhodobú konkurencieschopnosť organizácie. Ponúka možnosť strategicky vyhodnotiť bázu manažérov a talentov vrátane ich rozvojových potrieb a schopnosti vyrovnať sa so strategickými úlohami. Vďaka tomu naši klienti lepšie porozumejú otázkam súvisiacim s líderstvom a plánovaným nástupníctvom.
Na základe úspešného fungovania na celom svete naši špecialisti ponúkajú kontextom riadený lokálny aj globálny pohľad na lídrov a manažérov. Sú skúsenými partnermi so širokou znalosťou sektorov našich klientov, ich podnikateľských modelov (stratégie, úlohy, požiadavky a pod.) a konkurenčnej situácie na trhu. Prostredníctvom úzkej spolupráce s top manažérskym tímom spoznávame organizácie našich klientov zvnútra a ponúkame im nezaujatý externý pohľad vychádzajúci z najnovších trendov v podnikaní a manažmente.
V súlade s týmto cieľom Amrop vyvinul špecifický prístup k posudzovaniu manažérov a lídrov vychádzajúci z analýz vnútorného prostredia organizácie, rešpektujúci rozvinutosť potrebných kompetencií a využívajúci poznatky neurovedy definujúcej špecifiká ľudskej mysle, ktoré determinujú správanie jednotlivca.
Context Driven Leadership Assessment je postavený na hodnotení štyroch základných kontextov:
Business Context Brain & Mind Context
Position Context Competency Context
Business Context
- pre správne hodnotenie je potrebné poznať konkrétnu situáciu organizácie. Odlišnosti v trhoch, zákazníkoch, podnikateľských modeloch, stratégiách a operatívnych taktikách, hodnotách a vo víziách určujú jedinečné kritériá na posúdenie lídrov a manažérov. Preto je pre nás dôležité pochopiť, ako funguje podnikanie našich klientov na globálnej, regionálnej a lokálnej báze a aký je predpoklad ďalšieho vývoja. Rovnako sa snažíme pochopiť firemnú kultúru a to, akí ľudia v nej s najväčšou pravdepodobnosťou uspejú. Vďaka skúseným konzultantom s lokálnou znalosťou našim klientom pomáhame využiť lokálne prostredie v ich prospech a s ohľadom na ich globálnu kultúru.
Position Context
- manažéri a lídri sú posudzovaní s ohľadom na konkrétnu rolu, ktorú majú v organizácii zastávať, a preto je dôležité čo najpodrobnejšie poznať poslanie danej pozície. Analyzujeme nielen to, za čo je daná pozícia zodpovedná a na základe čoho je hodnotená, ale aj jej špecifické postavenie v organizácii, relatívnu váhu a vplyv na jej fungovanie, rozhrania s inými útvarmi, komunikačné a reportingové línie. Vďaka mnohoročným skúsenostiam z práce s manažérmi rôznych organizácií naši experti dokážu uchopiť a pochopiť danú pracovnú pozíciu a jej poslanie s ohľadom na celkové ciele spoločnosti v danom čase.
Competency Context
- pre naplnenie svojho poslania organizácia potrebuje určité kompetencie, ktoré v nej musia byť zastúpené a naplnené. Preto je dôležité poznať, čím musí disponovať, aby mohla napĺňať svoje poslanie. Existujú kompetencie, ktoré musí spĺňať každý a ktoré sú obvykle súčasťou kompetenčných modelov organizácií. Okrem toho analyzujeme, aké kompetencie sú špecificky potrebné na naplnenie poslania danej pracovnej pozície, a definujeme potrebnú úroveň ich rozvinutosti. Tieto sa následne posudzujú u jednotlivých manažérov a lídrov.
V našom modeli pracovné kompetencie delíme do troch skupín:
Can the regulation of online political ads make a Swiss cheese out of our democracy?
Analysis by EPPP...
» read more
DSA trilogues: Do EU policy-makers know how digital businesses work?
Analysis by EPPP...
» read more